Visszér a túlsúlyos

Életmódtanácsok
A terhesség harmadik harmadában javasolt tehát kompressziós harisnya viselése. A túlsúly és a mozgáshiány is egyértelmű kockázati tényezője a visszeresség kialakulásának. Az ideális testsúly elérésével a végtagi vénákra nehezedő nyomás csökken, így a visszeresség megelőzésének egyik módja az ideális testtömeg elérése és annak megtartása.

Szerencsére több kockázati tényezőt elkerülhetünk egy kis odafigyeléssel, és ha megfogadjuk a tanácsokat, búcsút inthetünk a nyári lábfájdalomnak! De mitől alakulhat ki, és mit tehetünk a megelőzése és a tünetek enyhítése érdekében?

Sport visszérműtét helyett?

Főként a nőket veszélyezteti a betegség, de számos férfi is küzd a problémával. Mindamellett, hogy ez egy örökletes betegség, a túlsúly, a dohányzás, a túl sok állás vagy ülés, a mozgásszegény életmód mind növelik a kialakulás esélyét.

visszér a túlsúlyos

Laczkó Ágnes érsebész szakorvos, az Év Magánrendelőjének választott Budai Egészségközpont munkatársa. Mi is pontosan ez a betegség? A visszér kialakulásának oka, hogy a vénák falai elgyengülnek, rugalmatlanná válnak, ennek következtében hosszában és széltében is megnyúlnak, a záróbillentyűk pedig eltávolodnak egymástól.

Tízből négy felnőtt szenved visszérbetegségben — nyáron súlyosabbá válnak a tünetek Az esetek kb. Szeberin Zoltán.

Megnő a vénában a nyomás, és hogy elférjenek, kidudorodnak, kacskaringóssá válnak. Ezek nem csupán esztétikai problémát és fájdalmat jelentenek, komoly szövődményekkel is járhat a betegség: akár visszér a túlsúlyos is okozhat, illetve ha elhanyagoljuk, fekélyt is.

A vénás elégtelenség jellegzetes tünetei láb- és bokadagadás, nyomásérzékenység, nyugtalan láb szindróma. Ha ezeket tapasztaljuk magunkon, feltétlenül keressük fel orvosunkat!

Facebook Tetszik 0 Már a évesek is egyre gyakrabban találkoznak a visszérbetegség tüneteivel: pókhálóerekkel, seprűvénákkal és a kezdetben csak elszórtan megjelenő visszerekkel. A kékesen kanyargó, kidagadó erek nemcsak hogy szép látványt nem nyújtanak, hanem meglehetősen fájdalmasak is.

Segítséggel kordában tarthatjuk a betegséget, és a kellemetlen tüneteket is enyhíteni tudjuk. A tetőpont: nyári hőség A nyári kánikula idején megnő a levegő páratartalma, magasabb az átlaghőmérséklet, ezért a visszerek még inkább kitágulnak, a panaszok pedig fokozódhatnak. Megnő a rizikófaktorok száma, tüneteinket azonban egy kis odafigyeléssel csökkenthetjük : Kerüljük a túlzott napozást és a meleget, tartózkodjunk árnyékban!

visszér a túlsúlyos

Szükség esetén viseljünk kompressziós zoknit, harisnyát, és maradjunk hűvös helyen a lehető legtöbbet. Kerülendő a szauna és gőzfürdő használata is a magas páratartalom és a forróság miatt.

Visszér és túlsúly - Mi a megoldás?

Sok fájdalmas perctől kíméljük meg magunkat, ha kihagyjuk ezeket a nyári programjaink közül. Lehetőség szerint kerüljük az állómunkát. A napi óra állás megterheli a lábakat, magas nyomás keletkezik a vénákban, ami trombózis kialakulásához is vezethet. Ügyeljünk testsúlyunkra! Egészségi állapotunk visszér a túlsúlyos jelentősen befolyásolja a visszér tüneteit, a túlsúly fokozhatja a visszeres panaszokat.

Visszér: ezért veszélyes a túlsúly

A forró fürdőt cseréljük hideg-meleg váltózuhanyra, ezzel felpezsdítve vérkeringésünket! Hűsítő úszás.

visszér a túlsúlyos

A kellemesen hideg uszodai vagy természetes tó, tenger víz hűsíti a lábakat, beindítja a vérkeringést, és a lábfájdalmainkat is enyhíti. Egészséges életmód. A kiegyensúlyozott táplálkozás, a rengeteg folyadék a visszér hirudoterápiájának alapértékei és a sok mozgás elengedhetetlen a visszeres panaszok megelőzésében.

visszér a túlsúlyos

A mozgás jótékony hatással van érrendszerünk rugalmasságára és nem utolsó sorban közérzetünkre is. A keringésjavító értorna a visszérkezelés alapja, tornáztassuk meg lábainkat rendszeres időközönként!

visszér a túlsúlyos

A legjobb, ha a gyakorlatokat reggel és este is elvégezzük. Megfelelő cipő.

Életmódtanácsok

Visszér a túlsúlyos a lapos talpú és a nagyon magas sarkú cipőket! Válasszunk inkább kényelmes, centis sarkú szandált, cipőt. Lehetőség szerint naponta váltsuk a viselt cipőt, és ügyeljünk arra is, hogy a lábbeli ortopédiailag is megfelelő kialakítású legyen. Forrás: Morpho.

visszér a túlsúlyos

anyagok